Zaznacz stronę

O jodze

Hatha joga Iyengara pochodzi od nazwiska słynnego indyjskiego nauczyciela jogi z Puny –B.K.S. Iyengara. Według niego poprzez ćwiczenia fizyczne można rozwijać świadomość ciała i umysłu.

Charakterystyczną cechą tej metody jest precyzja każdego ruchu, długie trwanie w pozycjach i niebywała metodyczność praktyki. Aby dążyć do osiągnięcia pożądanych efektów, stosuje się odpowiednie pomoce: koce, wałki, paski, klocki, krzesła itp. Dzięki ich użyciu jogę mogą ćwiczyć osoby mniej sprawne, mniej elastyczne, z dysfunkcjami ciała. Można by rzec – wszyscy.

Jakie korzyści daje joga?

  • uwalnia od stresu
  • poprawia postawę
  • wzmacnia mięśnie i kręgosłup
  • niweluje bóle pleców
  • uelastycznia ciało
  • pomaga obniżyć ciśnienie
  • zmniejsza ryzyko chorób serca
  • poprawia wydajność płuc
  • reguluje metabolizm
  • wzmacnia koncentrację
  • pomaga w walce z bezsennością i depresją
  • relaksuje, odpręża i wycisza
  • poprawia zdrowie i samopoczucie

 

Zapisz się na zajęcia

Wybierz swój poziom zaawansowania